Schrijven om te beklijven
Door André Driessen
Als copywriter en ondernemer ben ik overtuigd van de meerwaarde van gestructureerd netwerken. Boomerang biedt hiervoor de juiste handvatten. Het is leerzaam en inspirerend om de wekelijkse ontbijtsessies te bezoeken en een actieve bijdrage te leveren. Dankzij de pitches, de 10-minutenpresentaties en vooral de 1-op-1 sessies leer je andere ondernemers beter kennen. Met die kennis in je bagage kun je elkaars ambassadeur zijn.
Mijn motto als copywriter luidt: ‘Schrijven om te beklijven’. Een boodschap moet boeien, begrijpelijk geschreven zijn en vooral blijven plakken. Goed gevonden worden door zoekmachines zoals Google. En inspireren en gemakkelijk te onthouden zijn bij elevator pitches en bedrijfspresentaties.
Storytelling loopt als een rode draad door alle bedrijfsactiviteiten heen. Een persoonlijk verhaal overtuigt en beklijft. Verhalen zijn leuk om te vertellen en om naar te luisteren. En ze zijn gemakkelijk om door te vertellen. Ik daag ondernemers uit om buiten hun comfortzone te treden en zich kwetsbaar op te stellen. Succesverhalen zijn niet altijd overtuigend. Het geeft veel meer herkenning en inzicht als je vertelt hoe je met vallen en opstaan je doel bereikt.
Ruim 25 jaar ervaring als copywriter staan garant voor een scherpe pen, creatieve ideeën, heldere adviezen en interactieve schrijf- en presentatietrainingen.
André Driessen
Schrijver